Mazané výlety - blog
Pro zobrazení veškeré mé další tvorby se vás dovolím přesměrovat sem:
Chystáte se napsat článek nebo vytvořit vlastní webovou mikrostránku? Pak je tento článek pro vás. V krátkosti v něm shrnu, co musíte udělat ve věci klíčových slov, než se pustíte do samotného psaní či tvorby jakéhokoliv jiného obsahu online marketingu. Stoupne tak vaše šance na lepší umístění ve výsledcích vyhledávání.
Klíčové
slovo (angl. keyword)
označuje konkrétní slovo nebo slovní spojení, prostřednictvím kterého se
uživatelé snaží na internetu najít požadované informace ve výsledcích
vyhledávání. V ČR mezi nejpoužívanější vyhledávací stále patří Google a Seznam.
Tvůrce webového obsahu (vč. veškerého online marketingu) by měl klíčová slova a slovní spojení správně zakomponovat do svého webu tak, aby se adresa webu zobrazila uživateli ve výsledcích vyhledávání (SERP) po zadání dotazu co nejvýše (resp. na co nejpřednějších pozicích). Pojem klíčové slovo spadá do oblasti SEO (optimalizace pro vyhledávače).
Analýza klíčových slov je dokument, v němž je zaznamenán co možná největší počet klíčových slov a slovních spojení vhodných pro váš web.
Podle rozsahu dělíme analýzu na:
Super rychlá analýza pro napsání článku: copywriter dostal za úkol napsat článek na téma "chov želv". Díky rychlé analýze zjistí, že uživatelé internetu často hledají pojem "suchozemská želva", "vodní želva" a "jak chovat želvu". V článku jednoduše porovná rozdíly v tom, jak se chová suchozemská želva a jak želva vodní. Takový článek (pokud je dobře napsaný) se nemůže minout účelem.
Analýza klíčových slov slouží jako základ veškerého online marketingu.
Znalost těch správných slov vám pomůže zejména v následujících oblastech:
Nezapomeňte, že klíčová slova tvoří jen jednu složku úspěchu pro umisťování na prvních pozicích ve vámi vybraných frázích (SERP). Chápejte je proto jako důležité a neopomenutelné vodítko pro tvorbu obsahu. Nikoliv jako jediný a "všespásný" faktor.
Tvorbu analýzy názorně ukážu na příkladu. Předpokládejme, že potřebujeme vytvořit analýzu pro web s tipy na výlet v Jihočeském kraji.
Sbírejte informace o tématu - Chystám se na svém webu mazanevylety.cz obsáhnout informace o památkách v jižních Čechách. V první řadě potřebuji někde sehnat informace o tom, jaké památky bych do své databáze mohla zařadit. K účelu vyhledávání použiji zkrátka mapy.cz (turistickou mapu) v kombinaci s brouzdáním po výletních tipech na jiných webech a listováním v knižním průvodci. .
Stanovte si, v jakém pořadí budete aplikovat obsah na klíčová slova. Postupujte podle vašich priorit, hledanosti slova či konkurenčnosti slova. Touto cestou můžete získat perfektní plán, který vám pomůže vytvářet obsah na získání zajímavé organické návštěvnosti.
Používejte zdravý selský rozum. Výstup analýzy klíčových slov může připomínat telefonní seznam. Konkurenčnost slova a jeho hledanost nejsou všechno. Ohlížejte se také účel a cíle vašeho webu.
Tip pro psaní článku: klíčová slova "zřícenina hradu" a "zámek jižní Čechy" patří do kategorie "hrady a zámky jižní Čechy". Obě zasadím do článku s názvem "10 nejromantičtějších hradů a zámků na jihu Čech." A přitažlivý, smysluplný článek nabitý klíčových slov je na světě.
Během psaní by autor měl brát klíčová slova jen jako námět pro obsah. Rozhodně by se neměl snažit za každou cenu do textu vměstnat klíčových slov co nejvíce.
O autorce:
Jmenuji se Markéta Mazancová a jsem redaktorka a copywriter na volné noze. Působím v Českých Budějovicích. Pro své klienty píšu texty, které prodávají, např. texty na web, PR články, firemní blogy, spravuji sociální sítě nebo vymýšlím slogany aj. S nadšením vytvořím unikátní texty, které naloví zákazníky i pro vaši firmu!
Pro zobrazení veškeré mé další tvorby se vás dovolím přesměrovat sem:
Tak už jsem se do natáčení podcastů (či rozhovorů - chcete-li) pustila i já:-)
Covimimi, distanční výlet či koronasádlo. Víte, co znamenají?
Už se vám někdy stalo, že se vám dostal do ruky text, od kterého jste nemohli odlepit oči? Přesně takový text vám připravím na zakázku, a zvednu tak vaše obraty z prodeje.
Na tenhle experiment jsem narazila zcela náhodou. Je tomu již několik let, co Rob Walker a Joshua Glen spustili web SignificantObjects.com, na kterém se pustili do vlastního výzkumu. V něm potvrdili, že síla příběhů neboli storytelling dokáže hotové zázraky. Zboží či službu, kterým dali příběh, nakonec prodali až 28x dráž, než kdyby příběh neměly.