Mazané výlety - blog
Pro zobrazení veškeré mé další tvorby se vás dovolím přesměrovat sem:
Sociální sítě se v marketingu těší velké popularitě. Dovolují rychle reagovat na změny, prezentovat novinky z minuty na minutu, zveřejňovat akční nabídky, propagovat značku, služby i produkty. Forma propagace přes sociální sítě je navíc poměrně levná. Co ale dělat, když na ni nemáte čas?
Mezi nejpoužívanější sítě u nás patří: Facebook,
Instagram, Youtube, LinkedIn a Pinterest.
Zatím samé klady. Našel by se i nějaký mínus? Je to jako s ohněm: i sociální sítě sehrávají svoji úlohu dobrého sluhy, ale špatného pána. Snadno vás na nich totiž někdo pomluví nebo zveřejní negativní referenci. A jak je známo, negativní pověst se šíří asi tak milionkrát rychleji, než ta pozitivní.
O to víc je potřeba sociální sítě nepodceňovat. Pokud nemáte chuť a čas se do jejich správy pouštět, najměte si profesionála. Jedná se sice o výdaj navíc, efekt a vliv na růst tržeb však může být nedozírný!
V kostce. Profík za vás:
Vždy si musíte stanovit jasný a hlavně měřitelný cíl.
Rozdíl mezi špatně a dobře nastavenými cíly ukážu na příkladu:
Špatně nastavený cíl: "Do konce roku chceme vložit na náš profil co nejvíce příspěvků."
Správně nastavený cíl: "Do konce roku chceme na Facebook vložit minimálně 20 příspěvků."
Špatně nastavený cíl: "Chceme získat více fanoušků na sociálních sítích."
Správně nastavený cíl: "Do 20. června chceme získat alespoň 1000 sledujících na Facebooku."
Dobře. Cíl byste měli. A teď postup, jak cílů dosáhnout. Abyste došli k nějakému cíli, vždy musíte v ruce držet obraznou mapu. Jinak se ztratíte.
Zjednodušeně řečeno (v praxi by byl návrh strategie obsáhlejší) postup cesty k dosažení cílů může vypadat takto:
Profesionál vám dodá ucelené reporty. U nich vyčtete zejména:
Tyto reporty můžete porovnat s růstem svých tržeb nebo získáním nových zákazníků. Snadno tak zjistíte, zda se vám investice do sociálních sítí vyplácí.
O autorce:
Jmenuji se Markéta Mazancová a jsem redaktorka a copywriter na volné noze. Působím v Českých Budějovicích. Pro své klienty píšu texty, které prodávají, např. texty na web, PR články, firemní blogy, spravuji sociální sítě nebo vymýšlím slogany aj. S nadšením vytvořím unikátní texty, které naloví zákazníky i pro vaši firmu!
Pro zobrazení veškeré mé další tvorby se vás dovolím přesměrovat sem:
Tak už jsem se do natáčení podcastů (či rozhovorů - chcete-li) pustila i já:-)
Covimimi, distanční výlet či koronasádlo. Víte, co znamenají?
Už se vám někdy stalo, že se vám dostal do ruky text, od kterého jste nemohli odlepit oči? Přesně takový text vám připravím na zakázku, a zvednu tak vaše obraty z prodeje.
Na tenhle experiment jsem narazila zcela náhodou. Je tomu již několik let, co Rob Walker a Joshua Glen spustili web SignificantObjects.com, na kterém se pustili do vlastního výzkumu. V něm potvrdili, že síla příběhů neboli storytelling dokáže hotové zázraky. Zboží či službu, kterým dali příběh, nakonec prodali až 28x dráž, než kdyby příběh neměly.