Největší problém mého života

07.09.2020

Nejprve si trochu načechrám peří. Samozřejmě to své. Nedávno jsem se nachomýtla u výběrového řízení do jedné velké marketingové agentury. Jedním z úkolů bylo napsat esej na téma: "Jaký největší problém jsi v životě řešil/a?" Do oné agentury mě sice přijali, ale já jsem nebyla ochotná sedět v kanceláři. A tak jsme se v dobrém opět rozloučili. No co, alespoň jsem si dokázala, že na to mám. A nyní ta slíbená esej, aby nezůstala navždy skryta světu, když už jsem se s ní psala. 


Chci pracovat pro sebe a zadarmo, abych zachránila svět. Ale nevím jak

Jsem člověk od přírody chamtivý. Z čeho nekouká zisk, to mě nezajímá. Přiznávám, že na úvod nešetřím zrovna lichotivou sebekritikou. Zkrátka, mým největším celoživotním problémem je hledání způsobu, jak se stát drahou holkou.

I když nerada pracuji "zadarmo", neznamená to, že mě v hloubi duše netrápí osudy všech pejsků bez domova se smutnýma očičkama, nemocných dětí, jejichž rodiče nemají na léčbu, nebo problémy třetího světa. Ale jak jim pomoci, když NEMÁM FAKT VELKEJ BALÍK PENĚZ!?

A jak tak přemýšlím, dospěji k názoru, že abych měla nabitou šrajtofli a mohla se chovat jak opilý miliardář (a pomáhat úplně všem), musím vymyslet způsob, jak vyšponovat svoji hodinovou mzdu na maximum. A tohle je můj plán: stanu se odborníkem na internetový marketing, budu chrlit jednu geniální marketingovou kampaň za druhou a zákazníci mi budou nenápadně cpát pětitisícovky za výstřih, jen abych pracovala právě pro ně.

Vím, že se můj problém (chápej sen) nikdy neuskuteční, pokud nezačnu hnojit zahrádku. Tím myslím - číst knihy, blogy, koukat na videa, zkoušet na brandu své osoby, co funguje, chrlit jeden článek za druhým na svůj osobní blog, testovat, zkoušet, experimentovat a v neposlední řadě se učit od mistrů.

A tady začíná ten začarovaný kruh. Všechny tyto činnosti, nepřinášejí okamžitý zisk. Raději se vrhnu na psaní článku, kterým si za necelý pracovní den přijdu na dva litry, než abych něco smolila na vlastní blog. Zadarmo. Jenže vykonáváním stále té stejné řemeslné, vlastně i rutinní činnosti nikdy nepřekročím svůj stín.

Svůj největší celoživotní problém jsem sice ještě nevyřešila. Ale věřte. Já to nevzdám! 

Další články z mého blogu:

Nejprve si trochu načechrám peří. Samozřejmě to své. Nedávno jsem se nachomýtla u výběrového řízení do jedné velké marketingové agentury. Jedním z úkolů bylo napsat esej na téma: "Jaký největší problém jsi v životě řešil/a?" Do oné agentury mě sice přijali, ale já jsem nebyla ochotná sedět v kanceláři. A tak jsme se v dobrém opět rozloučili. No...

"Marketing ze staré školy je založený na přesvědčování, zatímco nový marketing vychází z pozvání." - Chris Guillebeau 1978

"Marketing ze staré školy je založený na přesvědčování, zatímco nový marketing vychází z pozvání." - Chris Guillebeau 1978

Laicky bych pojem obsahová strategie vysvětlila jako "co, kdy, kde a jak zveřejnit". Tvoří základ obsahového marketingu a pomáhá nakopnout stávající podnikání i rozjet startup. Pomocí obsahu si získáváte nové zákazníky a budujete s nimi dlouhodobý vztah. Upřímně, neznám nikoho, komu by se investice do obsahu nevrátila.


Kdo to tu píše:

Jmenuji se Markéta Mazancová a jsem redaktorka a copywriter na volné noze. Působím v Českých Budějovicích. Pro své klienty píšu texty, které prodávají, např. texty na web, PR články, firemní blogy, spravuji sociální sítě nebo vymýšlím slogany aj. S nadšením vytvořím unikátní texty, které naloví zákazníky i pro vaši firmu! 


Potřebujete copywritera? Nebojte se mi napsat. A to hned TEĎ!